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[말레이시아] 그런포스, 새로운 클라우드 기반 서비스 앱 출시
이름 관리자 waterindustry@hanmail.net 작성일 2019.11.22 조회수 172
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[말레이시아] 그런포스, 새로운 클라우드 기반 서비스 앱 출시


 
말레이시아의 디지털 경제로의 전환에 발맞추어, 세계적인 펌프 제조업체인 그런포스(Grundfos) 펌프는 11월 19일 주요 인프라의 장애(downtime)을 줄이기 위해 새로운 클라우드 기반 서비스 앱을 말레이시아에서 출시한다고 발표했다.

말레이시아 정부기관과 기업들은 국가 광섬유화 및 연결 계획 수립과 디지털 자유 무역 구역 설립에서부터 최근의 산업 4WRD 정책에 이르기까지 여러 분야의 이슈를 다루기 위해 디지털화를 채택하고 있다.

  

이러한 노력을 보완하여 그런포스(Grundfos)의 새롭게 출시된 모바일 앱인 'Smart Serv'는 디지털화를 활용하여, 그런포스(Grundfos) 제품을 사용하는 산업에서 물 공급 공기업에 이르기까지 말레이시아의 주요 인프라의 원활한 운영을 가능하게 한다.
 
그런포스(Grundfos) 펌프는 소비자를 위한 물 공급에서부터 상업용 건물의 냉방에서의 수온 조절, 말레이시아 전력회사의 폐수관리와 홍수 조절에 이르기까지 말레이시아의 다양한 용도에 사용된다. 그것들은 또한 해양, 농업, 제조업, 기계, 식음료 같은 산업에서도 널리 사용된다.


'Smart Serv' 앱은 그런포스(Grundfos) 펌프의 문제를 해결할 수 있는 신속하고 효율적인 서비스를 제공하도록 설계되었으며, 수리 시 작동이 멈추는 시간(Downtime)을 최소화하는 서비스 프로세스를 줄였다.


그런포스의 니콜라이 트렌(Nicolai Thrane) 아시아태평양 지역 서비스 담당 이사는 "중요 애플리케이션 다운타임은 비즈니스 연속성이나 매출 손실 측면에서만 문제가 아니라 최종 사용자에게 광범위한 영향을 미칠 뿐 아니라 물 공급 중단과 같은 결과를 초래한다"면서 "비즈니스로서 우리의 핵심 초점 중 하나는 우리가 필요로 하는 큰 규모와 속도로 효율성을 촉진할 수 있는 잠재력을 고려할 때 우리의 서비스에 디지털화를 통합하는 것이다"라고 말했다.


그는 "Smart Serv 앱은 빠른 응답 속도를 보장하고 가능한 한 솔루션의 다운타임을 최소화하기 위한 당사의 많은 노력 중 하나다. SmartArt 앱을 통해 고객은 그런포스에 연락하거나 가까운 공인 서비스 파트너를 찾아 펌프 또는 시스템 사진을 포함한 온라인 양식을 작성하여 쉽게 요청을 제기할 수 있다"라면서 "그런 다음 선정된 서비스센터는 서비스 엔지니어 중 한 명을 현장에 배치하여 문제를 평가하고 해결한다. 디지털 펌프의 경우, 서비스 제공업체는 원격 지원을 통해 온라인으로 문제를 해결할 수 있다"라고 강조했다.


이 앱은 또한 문제가 해결되면 고객에게 등급과 피드백을 남길 수 있는 옵션을 제공한다. 이러한 보고서는 그런포스가 지속적인 서비스 개선을 평가하고 계획하는 데 사용할 수 있다.


니콜라이 이사는 "우리는 훌륭한 펌프를 만드는 데 많은 노력을 기울였고, 우리는 고객들이 이 펌프를 최대한 활용하기를 바란다"라면서 "이를 위해 우수 품질과 우수 수리 서비스를 결합한다. 고객 피드백은 이러한 고품질 서비스를 보장하고 고객의 기대치를 충족시킬 뿐만 아니라 초과 달성하는 방향으로 나아가기 위한 핵심 요소다"라고 강조했다.


'Smart Serv'는 iOS, Android, Windows에서 사용할 수 있으며 데스크톱 컴퓨터에도 설치할 수 있다.

[원문보기]


Grundfos' New Cloud-Based Service App To Reduce Downtime For Malaysia's Critical Pumping Infrastructure

 


In line with Malaysia’s transformation into a digital economy, global pump manufacturer Grundfos yesterday announced the launch of its new cloud-based service app in Malaysia to reduce downtime for key infrastructure in the country.


Malaysian government agencies and enterprises are embracing digitalisation to tackle issues across sectors from the rollout of National Fiberisation and Connectivity Plan and establishment of the Digital Free Trade Zone, to the recent Industry 4WRD policy.


Complementing these efforts, Grundfos’ newly launched mobile app, SmArt Serv, leverages digitalisation to enable the smooth operation of Malaysia’s key infrastructure, ranging from industries to water utilities that use Grundfos products.


Grundfos pumps are used for various applications in Malaysia, from water distribution for consumers to water temperature regulation in air-conditioning in commercial buildings to wastewater management and flood control for Malaysian utilities.


They are also widely used in industries such as marine, agriculture, manufacturing, machinery and food & beverage.


The SmArt Serv app is designed to provide prompt and efficient service to resolve any issues with Grundfos pumps, reducing the service process minimising the downtime on any repair.


Nicolai Thrane, Regional Service Director, Grundfos Asia Pacific Region, said: “Downtime on critical applications is not just an issue in terms of business continuity or lost revenue but has far-reaching consequences on the end-users as well such as the
disruption in water provision. One of our key focus areas as a business is incorporating digitalisation in our service given its potential to drive efficiency at the large scale and rate we need. The SmArt Serv app is one of our many efforts to ensure a fast response rate and minimise any downtime on our solutions as much as possible.


Through the SmArt Serv app, customers can contact Grundfos or locate the nearest Authorised Service Partner and raise a request easily through filling an online form and including a picture of the pump or system.


The selected service center will then deploy one of their service engineers to the site to assess and resolve the issue. For digital pumps, the service provider can even look at fixing the problem online through remote assistance.


The app also provides customers the option to leave ratings and feedback once the problem has been resolved. These reports can be used by Grundfos to assess and plan for continuous improvements in service.


Nicolai added, “We put great effort into building great pumps, and we want our customers to get the most out of them. To ensure this, we combine outstanding quality with outstanding repair service. Customer feedback is a key component of how we ensure this high-quality service and work towards not just meeting but exceeding customer expectations.”


SmArt Serv is available on iOS, Android, and Windows, and can also be installed on a desktop computer.


■ About Grundfos
 Grundfos is a global leader in advanced pump solutions and trendsetter in water technologies. The company contributes to global sustainability by pioneering technologies that improve quality of life for people and care for the planet. Grundfos is also one of the world’s leading pump manufacturers with an annual production of more than 17 million pump units. The company provides energy efficient pumps and smart pumping solutions for various applications across diverse segments including domestic and commercial buildings, industries, water utilities (water and wastewater management) and
pumps running on renewable energy.


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